Najpyszniejszy krem z dyni nie tylko na Halloween

W zeszłym sezonie "dyniowym" pokusiłam się o ugotowanie kremu z dyni. Niestety okazał się na tyle mdły, że kiepsko było go skonsumować. Pomyślałam wtedy, że całą robotę w przypadku tego kremu robią odpowiednio dobrane aromatyczne przyprawy (cynamon, kumin rzymski, kolendra, gałka muszkatołowa, chili oraz imbir).
Udało mi znaleźć odpowiedni przepis!



POTRZEBUJEMY:
  • 600g miąższu z dyni, może być dynia Hokkaido
  • 150g ziemniaków
  • 2 małe marchewki
  • 1 mała pietruszka (korzeń)
  • 1 łyżka oliwy
  • 450 ml bulionu warzywnego
  • 1/3 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki kuminu rzymskiego
  • 1/4 łyżeczki mielonej kolendry
  • szczypta gałki muszkatołowej
  • szczypta imbiru
  • szczypta chilli
  • 1/2 łyżeczki białego pieprzu
  • 1 łyżeczka brązowego cukru
  • 3 łyżki pestek dyni
Pobierz przepis w formie pliku pdf

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:Na początek dynię obieramy, kroimy na małe kawałki. Podobnie postępujemy z ziemniakami, marchewką oraz pietruszką. W garnku zagotowujemy bulion, wrzucamy pokrojone ziemniaki, marchewką oraz pietruszką, gotujemy na wolnym ogniu.W kolejnym etapie w salaterce mieszamy: cynamon, kumin, kolendrę, gałkę muszkatołową oraz chilli. na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy, dodajemy mieszankę przypraw i chwilę podsmażamy aż przyprawy zaczną wydzielać swoje magiczne aromaty. Dodajemy pokrojoną w kostkę dynię i smażymy razem około 10 minut.Gdy marchewka i ziemniaki zaczynają już być miękkie, do garnka z bulionem  dodajemy podsmażoną dynię, dodajemy 1/2 łyżeczki białego pieprzu, 1 łyżkę brązowego cukru oraz szczyptę imbiru. Po około 10 minutach blendujemy zupę na gładki krem.
Podajemy z groszkiem ptysiowym oraz uprażonymi na suchej patelni pestkami dyni. Warto wykorzystać gotowe, łuskane pestki.Smacznego!Przepis znalazłam jakiś czas temu w internecie, wydrukowałam i przyrządzałam ten krem kilkakrotnie. Robiąc wpis na bloga niestety nie udało mi się znaleźć źródła, chociaż zawsze staram się go podawać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 One Little Spoon │ Blog kulinarny , Blogger